Kontrolka skrzyni biegów zbyt wcześnie się zapala
Kontrolka skrzyni biegów zbyt wcześnie się zapala
Po wrzuceniu w smg na neutral i przegazowaniu kilkukrotnym do odcinki powiedzmy 5razy z rzędu, zapala się kontrolka skrzyni (żółta zębatka). Po wyłączeniu silnika i odczekaniu paru chwil gaśnie. Czy to normalne że tak szybko wskakuje ta kontrolka? Co sprawdzić?
Jest to denerwujące bo ilekroć ktoś na postoju chce posłuchać wydechu, przegazuję parę razy i od razu ta kontrolka. Chyba że to takie zabezpieczenie przed takimi zabawami i tak ma być?
Jest to denerwujące bo ilekroć ktoś na postoju chce posłuchać wydechu, przegazuję parę razy i od razu ta kontrolka. Chyba że to takie zabezpieczenie przed takimi zabawami i tak ma być?
M3 e92 Competition Dkg Edc Mdm ///MPerformance Gts Akrapović Vorsteiner Tecnocraft Seibon Eibach
- --==maly==----
- Posty: 2510
- Rejestracja: śr sie 06, 2008 09:21
- Auto: M3 F80 17"
- Lokalizacja: Warszawa
Re: Kontrolka skrzyni biegów zbyt wcześnie się zapala
Ja nigdy nie zauważyłem czegoś takiego w M3 SMG ale nigdy też więcej niż raz czy dwa nie gazowałem bo nie widziałem sensu ciekawe jaki błąd będzie na komputerze to by mogło rozwiać twoje wątpliwości.
Re: Kontrolka skrzyni biegów zbyt wcześnie się zapala
Czujnik temp. płynu SMG jest blisko silnika - silnik się nagrzewa, a ten to wyłapuje jako "swoje", wysyła sygnał do ECU, ECU wywala błąd i nie pozwala na doładowanie akumulatora ciśnienia - gdyby to samo wystąpiło na drodze, miałbyś ew. pozostałych kilka zmian biegów, koniec ciśnienia, przejście skrzyni na N / 0 i game over, po jeździe (potem musi ostygnąć).
Zwłaszcza Amerykańce są na to podatne chyba (katy przy kolektorze).
Sprawdź poziom płynu SMG + ew. dolej / zmień. Dodatkowo sprawdź ładowanie akumulatora (tego elektrycznego
),
PS. jak to nie pomoże, to zrób ew. jeszcze check i adaptację skrzyni w DIS'ie,
PPS. zapomniałem jeszcze o "łososiowym" przekaźniku (salmon relay) - jego padanie może powodować takie objawy również, także zostaw na koniec.
Dobry news jest taki, że w wielu przypadkach do tej pory, jeśli coś było źle z SMG, ludzie wymieniali całe pompy za kupę kasy (również dlatego, że tak zalecało BMW (i była to jedyna możliwość właściwie wg nich)) - kilku kolesi się wpieniło i je rozebrało - okazało się, że z nimi nie działo się absolutnie nic złego, wszystkie uszczelki, bebechy etc. w porządku...
Wyszło, że najczęściej padają w/w czujniki temp. za kilka PLN (można wtedy albo wymienić sensor, wpiąć rezystor lub też spróbować go odizolować termicznie)...
Morał na dobranoc taki, że często naprawy za potencjalnie grube tysiące warte są tak naprawdę jeden przekaźnik + rezystor + czujnik temp...więc nie bójcie się "les SMG terribles" drogie dzieci...
Zwłaszcza Amerykańce są na to podatne chyba (katy przy kolektorze).
Sprawdź poziom płynu SMG + ew. dolej / zmień. Dodatkowo sprawdź ładowanie akumulatora (tego elektrycznego

PS. jak to nie pomoże, to zrób ew. jeszcze check i adaptację skrzyni w DIS'ie,
PPS. zapomniałem jeszcze o "łososiowym" przekaźniku (salmon relay) - jego padanie może powodować takie objawy również, także zostaw na koniec.
Dobry news jest taki, że w wielu przypadkach do tej pory, jeśli coś było źle z SMG, ludzie wymieniali całe pompy za kupę kasy (również dlatego, że tak zalecało BMW (i była to jedyna możliwość właściwie wg nich)) - kilku kolesi się wpieniło i je rozebrało - okazało się, że z nimi nie działo się absolutnie nic złego, wszystkie uszczelki, bebechy etc. w porządku...
Wyszło, że najczęściej padają w/w czujniki temp. za kilka PLN (można wtedy albo wymienić sensor, wpiąć rezystor lub też spróbować go odizolować termicznie)...
Morał na dobranoc taki, że często naprawy za potencjalnie grube tysiące warte są tak naprawdę jeden przekaźnik + rezystor + czujnik temp...więc nie bójcie się "les SMG terribles" drogie dzieci...

- --==maly==----
- Posty: 2510
- Rejestracja: śr sie 06, 2008 09:21
- Auto: M3 F80 17"
- Lokalizacja: Warszawa
Re: Kontrolka skrzyni biegów zbyt wcześnie się zapala
Lessie jeszcze taki problem apropo SMG nie dotyczący przypadku Tomcia ale warto opisać.
W skrzyni jest wadliwa sprężynka przy wodzikach za 15-20zł która pęka i ludzie zmieniają wszystko a problem nadal występuje. Docelowo po wymianie pompy i wybieraka, które nic nie dają ostatecznie zmieniają skrzynie.
Ja miałem usterkę tej sprężynki w jednym M3 i początkowo długo zmieniała biegi potem kombinowała a ostatecznie zmieniała biegi dopiero po odpuszczeniu gazu.
Podmieniałem od Bombla pompę potem wybierak i nic to nie dało potem szukałem w necie o czymś takim.
Był przypadek w USA gdzie kolesiowi w ASO w 3 letnim wtedy M3 CSL zmienili najpierw pompę potem wybierak, wysprzęglik, sterownik i wszystko inne a na końcu skrzynie wydał coś około 15tyś $ i problem ustąpił. Potem z ciekawości rozebrał starą skrzynie by zobaczyć co jej się stało i okazało się,że pękła tylko ta sprężynka,którą wymienia się bez wyjmowania skrzyni i u nich kosztowała ona 4$ włożył tą skrzynię z powrotem i działała idealnie.
Skończyło się na procesie z ASO o zwrot kosztów.
Potem znalazłem sporo takich przypadków w M3 więc najczęściej za kłopoty z SMG odpowiadają pierdoły kosztujące grosze jak czujnik temp,sprężynka lub przekaźnik problemem jest diagnostyka bo nawet ASO tego nie potrafi kompletnie w przypadku SMG ASO to "wymieniacze wszystkiego po kolei do skutku" za naszą kasę.
W skrzyni jest wadliwa sprężynka przy wodzikach za 15-20zł która pęka i ludzie zmieniają wszystko a problem nadal występuje. Docelowo po wymianie pompy i wybieraka, które nic nie dają ostatecznie zmieniają skrzynie.
Ja miałem usterkę tej sprężynki w jednym M3 i początkowo długo zmieniała biegi potem kombinowała a ostatecznie zmieniała biegi dopiero po odpuszczeniu gazu.
Podmieniałem od Bombla pompę potem wybierak i nic to nie dało potem szukałem w necie o czymś takim.
Był przypadek w USA gdzie kolesiowi w ASO w 3 letnim wtedy M3 CSL zmienili najpierw pompę potem wybierak, wysprzęglik, sterownik i wszystko inne a na końcu skrzynie wydał coś około 15tyś $ i problem ustąpił. Potem z ciekawości rozebrał starą skrzynie by zobaczyć co jej się stało i okazało się,że pękła tylko ta sprężynka,którą wymienia się bez wyjmowania skrzyni i u nich kosztowała ona 4$ włożył tą skrzynię z powrotem i działała idealnie.
Skończyło się na procesie z ASO o zwrot kosztów.
Potem znalazłem sporo takich przypadków w M3 więc najczęściej za kłopoty z SMG odpowiadają pierdoły kosztujące grosze jak czujnik temp,sprężynka lub przekaźnik problemem jest diagnostyka bo nawet ASO tego nie potrafi kompletnie w przypadku SMG ASO to "wymieniacze wszystkiego po kolei do skutku" za naszą kasę.
Re: Kontrolka skrzyni biegów zbyt wcześnie się zapala
W sumie tego typu problem to jest z całym samochodem, a nie tylko z SMG. Podobnych przykładów nie trzeba daleko szukać. U mnie wymienili silnik, nic to nie dało. Wystarczyła zmiana czujnika temp. wody i regulacja visko. Do tego kilka rzeczy niedokręconych, albo w ogóle nie przykręconych tylko położonych i w 100% sprawny, nowy silnik sprawiał wrażenie zabitego dziąga.--==maly==---- pisze:Potem znalazłem sporo takich przypadków w M3 więc najczęściej za kłopoty z SMG odpowiadają pierdoły kosztujące grosze jak czujnik temp,sprężynka lub przekaźnik problemem jest diagnostyka bo nawet ASO tego nie potrafi kompletnie w przypadku SMG ASO to "wymieniacze wszystkiego po kolei do skutku" za naszą kasę.
Re: Kontrolka skrzyni biegów zbyt wcześnie się zapala
Dzięki za sugestie. Przedstawię je w najbliższym czasie mechanikowi.
Pozdr.
Pozdr.
M3 e92 Competition Dkg Edc Mdm ///MPerformance Gts Akrapović Vorsteiner Tecnocraft Seibon Eibach
Re: Kontrolka skrzyni biegów zbyt wcześnie się zapala
popytaj rypika, nie wiem czy wgranie nowego softu nie rozwiazuje tego problemu...
Re: Kontrolka skrzyni biegów zbyt wcześnie się zapala
rozwiązuje tak samo jak rezystor. co komu łatwiej.
Re: Kontrolka skrzyni biegów zbyt wcześnie się zapala
Odświeżę temat - mam u siebie wpięty opornik (na białym przewodzie w skrzynce pod maską) ale po kilku kółkach na torze i tak wyrzuca błąd skrzyni. Po ostatnim wyjeździe zwiększyłem jago wartość z 1k na 2k i pod INPĄ zauważyłem, że po zmianie spadła odczytywana wartość temperatury ale nie skrzyni (oleju) ale płynu hydraulicznego. Chcę teraz zastosować patent z opornikiem ale w obwodzie czujnika temperatury oleju w skrzyni. Czy ma ktoś schemat elektryczny przynajmniej dla obwodów skrzyni SMG ?
Re: Kontrolka skrzyni biegów zbyt wcześnie się zapala
chodzi Ci chyba o to co masz na fotach :
http://forum.e46fanatics.com/showthread ... st13355457" onclick="window.open(this.href);return false;
http://forum.e46fanatics.com/showthread ... st13355457" onclick="window.open(this.href);return false;
06/00 996 Turbo Manual Seal Gray/Black
07/02 996 Turbo Manual Polar Silver/Grey
02/03 996 Turbo Manual Carrera White/Gray
05/03 996 Turbo Manual Seal Gray/Black
07/02 996 Turbo Manual Polar Silver/Grey
02/03 996 Turbo Manual Carrera White/Gray
05/03 996 Turbo Manual Seal Gray/Black
Re: Kontrolka skrzyni biegów zbyt wcześnie się zapala
to jest opis montażu rezystora w obwodzie czujnika temp płynu hydraulicznego, który już mam zamontowany a ja chcę zrobić to samo w obwodzie czujnika temp oleju w skrzyni tylko nie wiem w który przewód mam się wpiąć z rezystoremporscheee pisze:chodzi Ci chyba o to co masz na fotach :
http://forum.e46fanatics.com/showthread ... st13355457" onclick="window.open(this.href);return false;
Re: Kontrolka skrzyni biegów zbyt wcześnie się zapala
czy to powyżej w czyms Ci pomogło po zamontowaniu ? zastanawiam się czy warto to zrobić u siebie
06/00 996 Turbo Manual Seal Gray/Black
07/02 996 Turbo Manual Polar Silver/Grey
02/03 996 Turbo Manual Carrera White/Gray
05/03 996 Turbo Manual Seal Gray/Black
07/02 996 Turbo Manual Polar Silver/Grey
02/03 996 Turbo Manual Carrera White/Gray
05/03 996 Turbo Manual Seal Gray/Black
Re: Kontrolka skrzyni biegów zbyt wcześnie się zapala
rezystor był zamontowany przez poprzedniego właściciela i podobno pomogło ale przy ostrej jeździe na torze i tak wyrzuca błąd skrzyni